BEDRIJVEN GROEIEN EN VERANDEREN.

MET EEN EXTERNE FRISSE KIJK BEGELEIDEN WIJ U
BIJ DE ONTWIKKELING VAN EN HET RICHTING GEVEN AAN UW BEDRIJF.

Niet communiceren is ook communiceren

Focus op de core business in uw bedrijf? Toch communiceert u ook, soms onbewust en ongewild.

"Het is onmogelijk om niet te communiceren.
Alles wat je doet, ook 'niets' doen, heeft invloed. Ieder gedrag is een vorm van communicatie. Omdat er niet zoiets bestaat als anti-gedrag, is het onmogelijk om niet te communiceren."

Tot zover één van de 5 axioma's van de communicatieleer van Paul Watzlawick Ph.D., bekend als de basis voor iedere communicatie.

Met andere woorden, in uw bedrijf wordt wel degelijk gecommuniceerd, ook al bent u zich daar niet van bewust. Ongewild is er dus ook een perceptie over u en uw bedrijf, die beïnvloed wordt door uw (onbewuste) communicatie.

U hebt er dus alle belang bij om uw communicatie zelf aan te sturen en er een doordachte strategie voor te ontwikkelen. De manier waarop u communiceert, bepaalt mee waarom klanten al dan niet zaken met u willen doen, waarom werknemers al dan niet in uw bedrijf willen werken, waarom investeerders al dan niet hun geld in uw bedrijf willen stoppen, enz.

Ook intern in uw bedrijf is het belangrijk dat u uw medewerkers betrekt in en informeert over uw plannen. Goed geïnformeerde medewerkers zijn betrokken medewerkers en zij spelen een sleutelrol bij het realiseren van uw doelstellingen. Niet voor niets worden medewerkers vaak 'het meest waardevolle goed' van een bedrijf genoemd.